Saturday 16 March 2013

Persatuan ( Part 1)




“Ana nak tarik diri. Ana tak mampu nak jadi pemimpin”.

Itu antara kalimah yang aku sebut sewaktu tercalon sebagai Yang diPertua Majlis Pelajar Kedah Jordan (MPKJ) 2011/2012. Agak sukar bagiku untuk memimpin sedangkan aku baru di tahun pertama melangkah ke tahun dua pengajian.

Pengumuman barisan kabinet yang memenangi pilihanraya. Aku tersenarai. Aku kabur.

Hampir 12 bulan bersama sahabat-sahabat pimpinan mengatur dan mengurus persatuan ini. Sahabat-sahabat yang aku anggap umapama adik beradik aku sendiri. Mungkin sekarang mereka sudah mempunyai haluan masing-masing.

Kak amalina YDPAH
Idzudin zubit SU paduu..thn ni YDP paduu.. lani AMT PERMAI paduu..
Kak safarah dah jadi cekgu.
Fahmi cop scorer JUST.
Fatimah khalil YDPH MPKJ sesi ni.

Barisan AME dan perwakilan. Ehsan sebri,fuad rahim,nabil nasir,wafir,faieqa,hani aiman,atiqah bahrin,kak qatrunnada. Ashraf razak,suady taw,musa ,adha,haziq,fauwiza,nusaibah,kak izzati,atikah che wan. Satu kumpulan sahabat yang amat padu.



Banyak masalah yang kami hadapi bersama. Banyak saat manis dan duka dikongsi bersama.

Mungkin perkataan “tak mampu menjadi pemimpin” perlu difikirkan semula.

Satu anugerah buat aku yang sangat berharga iaitu pengalaman memimpin dan berada bersama masyarakat.

Sesungguhnya istilah padu yang ku perolehi adalah berasal dari MPKJ ini sendiri.

~PERPADUAN ASAS KECEMELANGAN~

http://www.youtube.com/watch?v=IG7Tdedy594

-pilihanraya MPKJ 2013/2014 around the corner-


0 comments:

Post a Comment